COVID-19_low-scaled.jpg

ASIAKASTIEDOTE 14.4.2020

COVID-19 koronaviruksen aiheuttama pandemia vaikuttaa meidän kaikkien elämään globaalisti. Lyrecolla seuraamme tilannetta jatkuvasti, sopeutamme toimintojamme muuttuvissa tilanteissa ja noudatamme viranomaisten antamia ohjeita. Tilanne elää kuitenkin jatkuvasti ja tulemme tiedottamaan mahdollisista vaikutuksista verkkosivuillamme ja uutiskirjein.

Lyrecon toiminta jatkuu normaalisti.

Henkilöstö
Ihmiset ja terveys ovat nyt etusijalla. Toimimme turvataksemme oman henkilöstömme terveyden ja turvallisen arjen. Voimme palvella asiakkaitamme laadukkaasti vain huolehtimalla ensin, että työntekijämme ja heidän perheensä voivat hyvin.

Kaikki lyrecolaiset, joille se on mahdollista, ovat siirtyneet etätöihin lähikontaktien välttämiseksi. Etulinjassa työskennellään hajautetusti, lähikontakteja välttäen.

Tuotteiden saatavuus
Koronavirus vaikuttaa joidenkin tuotteiden saatavuuteen. Mm. hygieniatuotteissa ja suojaimissa saatavuudessa on haasteita maailmanlaajuisesti. Näiden, saatavuudeltaan kriittisten tuotteiden ympärille on viime aikoina syntynyt monenlaisia kauppapaikkoja ja kauppaajia. Lyreco on tunnettu vastuullisesta toiminnastaan ja tunnemme vastuumme myös tässä poikkeuksellisessa tilanteessa. Hankimme tuotteemme vain luotettavilta yhteistyökumppaneilta varmistaaksemme, että tuotteet ovat toimivuudeltaan ja laadultaan oikeanlaisia vaadittuihin käyttötarkoituksiin.

Olemme joissain rajallisen saatavuuden tuotteissa joutuneet rajoittamaan saatavuutta muille, kuin terveyden- ja vanhustenhuollon asiakkaille. Pyrimme normalisoimaan tilanteen mahdollisimman nopeasti ja takaamaan saatavuuden koko asiakaskunnallemme.

Olemme nostaneet kysyttyjen tuotteiden varastomääriä ja tarjoamme korvaavia tuotteita. Verkkokappamme etusivun Ajankohtaista-sivulta löytyy tietoa saatavuudeltaan kriittisten tuotteiden saatavuudesta.

Yhteydenpito asiakkaisiimme
Asiakaspalvelutiimimme palvelee normaalisti maanantaista perjantaihin klo 8:00 – 16:00 puhelimitse 010 500 1000 tai sähköpostitse asiakaspalvelu@lyreco.com. Myyntitiimimme käyttää asiakaskontakteihin etätyövälineitä: puhelinta, sähköpostia ja Teams-tapaamisia.

Toiminta logistiikkapalveluissamme
Tuotteita käsitellään (vastaanotto, asiakkaalle keräys, pakkaaminen) käsineet kädessä. Lyrecon omat kuljettajat käyttävät käsineitä ja hengityssuojaa.

Lähetyksiä voi noutaa Lyrecon logistiikkakeskuksesta, noutopisteestä, Väinö Tannerin tie 3, Vantaa, maanantaista – perjantaihin klo 9:00 – 11:00. Noudoista tulee sopia erikseen tilauksen yhteydessä asiakaspalvelun kanssa, puh. 010 500 1000.

Toiminta asiakkaiden tiloissa
Osalla asiakkaistamme on tiloissaan hyllytyspisteitä. Hyllytyspisteitä luetaan ja täydennetään käsineitä ja hengityssuojaa käyttäen.

Jos hyllytyspiste on sellainen, ettei sitä tällä hetkellä voi lukea ja täydentää, pyydämme siitä ilmoitusta. Tällöin toimitamme tarvittavat tuotteet erillistilauksina. Erillistilauksia voi tehdä verkkokaupasta, asiakaspalvelusta tai omalta Lyreco-yhteyshenkilöltä.

Lähikontakteja välttääksemme olemme lopettaneet tuotteiden jakamisen eri pisteisiin asiakkaiden tiloissa (ns. täsmäpaikkajakelu). Toimitamme tilatut tavarat vastaanottopisteeseen.

Työvälineet etätyöskentelyyn
Olemme koonneet yhteen etätyöhön sopivia tuotteita, joilla kotitoimistostakin saa ergonomisesti hyvin toimivan ja myös etäneuvottelut sujuvat vaivattomasti. Valikoimaan pääsee tutustumaan tästä.

Toimitamme lähetyksiä postilla nyt myös kotiovelle. Kotitoimistoon tehtäviin tilauksiin valitaan verkkokaupassa toimitustavaksi ”Kotitoimitus”. Kotitoimituksien toimitusmaksu on 15 €, alv 0% / lähetys. Minimitilausrajaa ei ole.

#WorkingTogetherForTomorrow
Me Lyrecolla uskomme parempaan huomiseen ja siihen, että se rakennetaan yhdessä. Toivotamme kaikille asiakkaillemme hyvää terveyttä ja jaksamista poikkeustilanteen keskellä. Pysytään yhdessä vahvoina!